Erwin-Masja-Bodhy.reismee.nl

En dat is vijf!

De bedoeling was om vanochtend met een skilift naar de top van de berg te gaan en daar een trail te lopen richting Lake Tahoe.Het skidorpje is helemaal verlaten en uitgerekend vandaag gaan er geen liften naar boven. Het is wel het mooiste skioord ooit gezien, er liggen niet eens bladeren op de grond laat staan kauwgom of sigarettenpeuken. Niet verwonderlijk want in Californie kun je een boete krijgen van 1000 dollar voor het vervuilen van de straat. Alles ziet er perfect uit met overal kleine zitjes rond een kampvuur. Peperdure winkels en de meest luxe hotels. We hebben er wat rondgelopen en besluiten met de auto hoger op te komen. Na een aantal bochten is het weer zover, het begint een beetje een gewoonte te worden. Bodhy ziet 'm ditmaal als eerste: THE BLACK BEAR! De grootste beer tot nu toe zoekt wat lekkers rond een afvalcontainer. We passeren hem om zo'n vier meter en bij Masja slaat de paniek redelijk toe. 'rijden, ramen dicht, weg! 'weg! rijden' zijn wat woorden die vallen. De beer schrikt van onze aanwezigheid en stapt een paar meter het bos in. We zetten Masja af op een veilige afstand en Bodhy en ik gaan weer terug om het beestje even goed te bekijken. Hij is echt enorm maar heeft tegelijkertijd ook wel iets zieligs. De beer is bang van Bodhy (wie niet) en gaat weer wat meters achteruit en kruipt onder een boom. We laten 'm lekker liggen, het is mooi geweest, we gaan naar het strand.

ria

Mischien was het dorp leeg i.v.m. de grote zwarte beer en heeft Bodhy jullie met zijn voorkomen gered.
Op google earth zag ik de meren heel appart

groetjes Ria